Zdravý životný štýl

Ako si zlepšiť kondíciu

Ako si zlepšiť kondíciu

Si zatvorený/á doma a už ťa nebaví iba sedieť, prejedať sa, pozerať seriály a podobne? Si rozhodnutý/á niečo so sebou robiť, ale zistíš, že s tvojou kondíciou to ide akosi dole vodou. Ak si ju chceš zlepšiť tak tu je pár tipov.

Čo je to kondícia

V prvom rade treba vedieť čo je to kondícia.  „Fyzická kondícia je, zjednodušene povedané, stav organizmu a jeho schopnosť využívať energetické zdroje a pracovať,“ vysvetľuje osobný tréner Michal Pataky.

Začni už dnes

Ak si sa doteraz nevenoval žiadnej veľkej pohybovej aktivite, začni zľahka. Choď po schodoch, nie výťahom, vystúp o zastávku ďalej a prejdi sa pešo alebo si dopraj aspoň hodinovú prechádzku na čerstvom vzduchu.

Najlepšie domáce lieky na posilnenie imunity (3 recepty)

Čo odporúča fitness tréner?

Čo sa fyzickej kondície týka, tréner Peter Fijalka hovorí, že „nikto z nás nemá rovnakú štartovaciu čiaru. Keby však prišiel za mnou človek, ktorý „nikdy nepraktizoval žiadny šport“, má nejaké to kilečko navyše a sedavé zamestnanie, odporučím mu približne takýto postup – v prvom rade nechoď behať!

Mne sa v praxi najviac overil postup začiatočnej trojkombinácie – „fitko“, plávanie, chôdza. Ľahkým cvičením a strečingom si spevníte telo a kĺby, čím predídete bolesti už po prvom kilometri.

Tréneri sa zhodujú v jednom – je úplne jedno, či trénujete na maratón, alebo si chodíte trikrát do týždňa zabehať na ihrisko – nesprávne naučená technika a tým aj dôsledky negatívnych pohybových stereotypov vám nakoniec viac ublížia ako pomôžu.

Je to proces

Nikto nevie ako dlho trvá vrátiť sa do pôvodnej kondície, jednoducho treba byť trpezlivý a vytrvalý. Určite netreba čakať, že po dvoch, troch tréningoch bude kondícia späť. Takto to nefunguje. Čo je však isté, že zdravá strava, pravidelný tréning a trpezlivosť sú predpokladmi ako sa ku kondícii dopracovať.

Zdroj: cvicte, fitastyl